Shockwave hoidot

Chattanoogan radikaalisia Shockwave laitteita on tällä hetkellä maassamme noin 30-35 kpl. Laittteella on tieteellisesti todettuja hyviä hoitotuloksia monissa kroonistuneissa rasitustiloissa, kuten: Tenniskyynärpää, hyppääjänpolvioireyhtymä, juoksijanpolvi, kalkkiolkapää, kantapään luupiikit yms.

Laitteita on käytössä mm.: Puolustusvoimien Urheilukomppaniassa, Mehiläisen liikuntaklinikalla (Jyväskylä), Olympiakomitean yhteistyötaholla, lentopallo maajoukkueen fysioterapeutilla, Rovaniemen Palloseuralla ja useilla yksityisillä klinikoilla, jotka hoitavat paljon myös paljon työterveyhuollon asiakkaita (hiirikäsi yms).

Hoidot ovat lyhyitä kestoltaan ( noin 5-15 min) ja hoitokertoja tarvitaan useimmiten 3-6 kertaa, viikon välein annettuna. Teho on todistettu useissa eri tieteellisissä tutkimuksissa.

Hoidettaessa shockwavella keskitytään tarkasti juuri siihen kipeään pisteeseen (esim. Kantapään luupiikki) ja sitä ympäröiviin lihaksiin.

Karkeasti hoidon vaikuttavuus voidaan jaotella seuraavasti:

• Solu, -ja kudostason ”shokeeraminen”, joka käynnistää elimistön omat luontaiset paranemisprosessit.
  • Kivun lievitys. Hoidon aikana ja jälkeen useimmat potilaat kokevat huomattavaa kivun lievitystä.
  • Lihastonuksen aleneminen (esim. jännityneiden hartioiden relaksoituminen)
  • Käsiteltävän alueen aineenvaihdunta ja mikroverenkierto paranee (parantuminen nopeutuu)

Hoidettaessa hoidettavaan tuotetaan paineääniaaltoa, joka tunkeutuu kudokseen 0-60 mm syvyyteen, eli hoidossa ei anneta sähköä.

Savonlinnan Fysiokulma on Savonlinnan talousalueen ainoa toimipiste, missä Shockwave hoitoa annetaan! Tutustu Chattanooga Shockwave laitteeseen tästä

Tervetuloa Shockwave hoitoon!