JalkaterapiaiStock_000019617465_Double.jpg

Jalkahoito

Kenelle?

Ennaltaehkäisevänä kaikille.

Alaraajaongelmaisille, diabetes- ja reumapotilaille, seisomatyötä tekeville, turvakenkiä käyttäville jne.

Tavoite

Jalkaterien ongelmien ehkäiseminen; kovettumat, paksut kynnet, känsät, syylät, haavaumat jne.

Kipujen ja vaivojen poistamisella elämänlaadun parantamiseen!

Miten tavoitteeseen päästään?

Ammattitaidolla ja ajanmukaisilla työvälineillä. Asiakkaalle selvitetään ennaltaehkäisy ja mahdollisen akuutin hoidon tarve.

Millä välineillä?

Porat kynsien ohennukseen, Podofix sisään kasvaneiden kynsien oikaisuun, Cryopen syylien jäädytykseen, silikonit virheasentojen oikaisuun, venoscan laskimoverenkierron mittaukseen, tukisukat ja tukisukkamittaus jne. Mukana laadukas neuvonta.

Pohjallisterapia

NewFootCare_rgb.jpg

Kenelle?

Kaikenikäisille alaraajaongelmaisille, diabetes- ja reumapotilaille, seisomatyötä tekeville, turvakenkiä käyttäville jne.

"Jalkojen virheasennoista kärsii jopa 45%—50% suomalaisista"

Liikkumiseen tarvitsemme jalkoja. Päivittäin otetaan tuhansia askeleita. Kivut, rasitukset ja vammat alaraajoissa rajoittavat normaalia liikkumista ja vaikeuttavat selviytymistä jokapäiväisissä askareissa. Ongelmat jaloissa heijastuvat ylempiin kehonosiin ja päinvastoin. Esimerkiksi selkäoireinen usein kuormittaa virheellisesti alaraajoja välttääkseen kipua.

Kävelyliikkeen suorittaminen juontuu monista opituista ja perityistä tekijöistä. Työ, harrastukset, sairaudet ja loukkaantumiset muokkaavat sitä. Virheelliset liikeradat voivat ajan myötä johtaa alaraajojen pysyviin virheasentoihin. Kovat ja tasaiset liikkumisalustat sekä väärät jalkinevalinnat passivoivat jalkaterän lihaksia, joiden tehtävä olisi tukea jalkaterän kaaria ja pitää jalka oikeassa asennossa. Virheellinen nivelien kuormitus aiheuttaa nivelpintojen kulumista, tulehduksia ja kipua.

Tavallisimpia jalan virheasennon aikaansaamia ongelmia ovat vaivaisenluut, kantakalvon ja akillesjänteen tulehdukset, penikkatauti sekä rasitusvammat polven ja lonkan alueella.

Alaraajaongelmien selvittäminen ja ratkaisujen etsiminen alkaa tarkalla tutkimuksella. Se koostuu alkuhaastattelusta, jossa selvitetään oireiden alkaminen, esiintyminen ja ne tekijät jotka vaikuttavat oireisiin. Seuraavaksi tehdään toiminnalliset testit, joissa havainnoidaan kävelyä, ryhtiä ja kehon yleistä toiminnallisuutta. Lopuksi mitataan nivelten liikkuvuudet, lihasvoimat ja jalkaterän biomekaniikka.

Tutkimusten perusteella asiantuntija määrittelee ongelman syyn ja valitsee siihen sopivimman menetelmän. Jokaisesta asiakkaasta luodaan digitaaliseen asiakaskortistoon tiedosto, johon tallennetaan anamneesi (esitiedot), tutkimustulokset, kuvat ja ratkaisut asiakkaan ongelmaan. Digitaalisella 3D-photoskannerilla jalat skannataan ja kuvataan millimetrin tarkkuudella. Tallennetut tiedostot mahdollistavat tulevien skannausten vertailun aikaisempiin, jolloin hoidon seuranta tehostuu.

JalkaterapiaSlogan_Video_1920x1080.png